ffjustinbieber

Direktlänk till inlägg 2 mars 2013

Justin's Big Love Kapitel 27

Av IzzaSabby Bieber - 2 mars 2013 20:45

Privious: Efter frukosten var det bara jag och Rachel vid matbordet.Scooter och Laura hade stuckit till gallerian.

- vi måste prata....

( Rachel's perspektiv )


När Justin sa det han sa stannade jag totalt upp i mina rörelser. Jag vände huvudet mot honom för att visa att jag hört honom. Jag höll kvar tårarna för att jag visste vad han skulle säga. Jag spände mina käkar lite lätt, men han såg inte det.

- vad är det du ville prata om? Frågade jag lite lätt.
- vi måste göra slut. Viskade han fram.

Där kom det. Det värsta tänkbara hände just nu. Jag sprang innan Justin hann säga något mer, ut genom dörren mot mitt hemliga gömställe. Jag sprang genom skogen mot den övergivna delen av skogen där ingen någonsin skulle sätta sin fot. Jag kom fram till den gamla övergivna gården och gick in i det stora stallet. Jag gick igenom stallgången mot höloftet. Ja klättade uppför stegen och gick in bland höet och halmen. Jag sjönk ner mot väggen och grät så att jag skakade. Varför just jag... allt var ju så bra. Jag har förlorat allt nu... hur skulle jag någonsin klara mig utan honom? Jag kunde lika gärna försvinna från jordens yta. Plötsligt ringde min mobil, det var scooter.

- hallå? Svarade jag tyst.
- vart är du någonstans? Skrek scooter.
-vart tror du att jag är?! Skrek ja tllbaka.
- dina föräldrars gamla gård. Gissade han.

Jag nickade och kom på att han inte kunde se mig genom telefonen. Jag suckade lite lätt.

- ja, men jag behöver va ifred. Snyftade jag.
- vad har hänt?? Frågade han med oro i rösten.
-justin... har gjort slut med mig. Viskade jag ej hörbart.
- ska jag komma bort till dig?? Frågade scooter mig.
-ja.. men utan laura och justin. Svarade jag tyst.
-okej då kommer jag snart.sa han och lade på.

Jag kände i min bakficka nycklarna till huset låg i min vänsta. Jag fick fram en lapp från mina föräldrar i handen. Jag läste den tyst. Det stod, hej gummam. Gården är din om du vill ha den. Puss oh kram mamma och pappa. Mina ögon tårades och just då kom scooter in i stallet.

( scooters perspektiv)

Ja öppnade stall dörrarna och följde stallgången bort till hö loftet. Jag visste att hon skulle vara där, hon hade alltid trivits i stallet sedan barnaben. Jag hörde hennes snyftande långväg. Jag sprang den sista biten fram till stegen och klättrade upp. Mycket riktigt satt hon där ihopkrupen i samma hörn som alltid. Jag klättrade upp och satte mkg ner bredvid henne. Hon kollade på mig sedan gav hon mig en lapp. Jag läste den tre kanske fyra gånger. Va vänta, jag fattade inget. Omöjligt, hur kunde de veta detta....






--------------------------------_------------------

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av IzzaSabby Bieber - 31 maj 2013 07:56

Hej, jag kommer underdagen lägga upp ett nytt kapitel då jag fått en ny dator så att jag kan hantera allt jag skriver. Det kanske dörjer ett par dagar men jag lovar att ett nytt kapitel i veckan minst!!    Puss & kram    Izza admin ;D ...

Av IzzaSabby Bieber - 9 mars 2013 21:14

      bild bild bild!!     Privious: Ja öppnade stalldörrarna och följde stallgången till höloftet.Jag visste att hon skulle vara där , hon hade alltid trivits i stallet ändan sedan barnaben. Jag hörde hennes snyftande långväg . Jag spra...

Av IzzaSabby Bieber - 1 mars 2013 20:54

Privious: hon smekte mina magrutor och gjorde mig galen. Vi snurrade runt så att jag hamnade över henne. Men vi slutade efter det. vi båda började le... ( Rachel's perspektiv ) Jag vaknade med Justins starka armar som om famnade mig bakifrån. J...

Av IzzaSabby Bieber - 18 februari 2013 21:46

Privious: När jag och Scooter kom in i rummet låg Rachel och Laura tillsammans under samma filt och as garvade. Jag kollade förvånat på där de låg under filten. Jag gjorde en min till Scooter som genast fattade galoppen... ( Rachel's perspektiv ) ...

Av IzzaSabby Bieber - 5 februari 2013 18:49

Privious: hon svarade inte utan stirrade bara på mig. Jag kunde bara le... (Rachel's perspektiv) Jag kollade på honom lite försiktigt. Det hade inte slagit mig hur underbart hans leende verkligen var. Jag vände huvudet och koncentrerade mig på...

Ovido - Quiz & Flashcards