ffjustinbieber

Direktlänk till inlägg 17 januari 2013

Justin's Big Love Kapitel 18

Av IzzaSabby Bieber - 17 januari 2013 16:22

Privious:

 

- Rachel Nej!!! skrek jag och drog tag i hennes hand.

 

Hon snyftade och drog loss sin hand från min.''Jag måste få träffa mamma. '' viskade hon med tårfyllda ögon. Jag skakade på huvudet och kramade om henne.Jag lyfte upp henne och bar sedan ner henne till sjuksystern som sa att...

 


( Rachel's Perspektiv )


När vi kom ner hörde jag hur en apparat pep till in ifrån rummet min mamma låg i. Sjuksköterskor sprang in i rummet. Efter ett tag kom en sjuksyster ut. Hon kollade på mig och Justin. Hon tog ett djupt andetag innan hon långsamt började snacka.


- Rachel, jag är ledsen men din mamma har gått bort. beklagade hon och gick iväg.

- Vad menar du med att hon är borta?! skrek jag samtidigt som fler tårar rann ner för mina kinder.


Justin tog ett stadigt om min midja och höll fast mig. Tur var nog det för annars hade jag nog slått ner den där kärringen. Jag var så ilsken och ledsen. Laura kom gåendes mot oss och när hon såg att jag försökte slita mig från Justin började hon springa mot mig. Jag försökte gång på gång att smita men Justin var för stark. Han höll fast mig. När Laura kom fram till mig släppte Justin taget och Min bästa vän kramade om mig.


- Lugna dig vännen, allt kommer bli okej. viskade hon och smekte min rygg lite mjukt.


Jag hulkade och snyftade till Scooter kom från rummet som min mamma låg. Han var också röd gråten i ögonen. Jag drog mig ur Lauras grepp och sprang mot Scooter som stod med öppna armar mot mig. När jag kom in i hans famn höll han om mig hårt.


- Va stark... viskade han och kramade mig hårdare innan han kysste mig på kinden som en bror gör.


Scooter kollade på Justin som nu försvann mot sin mammas rum. Han släppte mig och kollade in i rummet som Pattie låg i.Jag gick in till Justin och satte mig på huk framför honom. Hans huvud var i hans händer. Jag la försiktigt mina händer i hans knä.


- Snälla Justin gråt inte. viskade jag och smekte hans silkes lena bruna hår.


Jag kunde höra hur han hulkade. Jag började nynna på en sång som Pattie lärt mig innan jag träffade Justin för första gången.Han kollade upp på mig lite då och då. Han grät fortfarande när Patties hand flyttade sig och tog tag i hans. Jag kollade Shockat på Pattie och Justin började le.


- Justin? viskade jag och smekte hans kind mjukt och kärleksfullt.


Han svarade inte mig utan han fortsatte kolla på Patties nu öppna ögon. Jag reste mig upp och gick ut ur rummet. Jag kollade mot dörren in till salen min mamma dött i. Jag gick försiktigt in och satte mig brevid hennes nu livlösa kropp.


- Varför mamma?! Jag behöver ju dig... Snälla lämna mig inte! snyftade jag och tog hennes iskalla hand i min.


Jag lät en ensam tår falla nerför min kind.Dörren öppnades och in kom en läkare. Han kollade på mig och gick försiktigt fram mot mig. Han satte sig framför mig.


- Rachel, jag är hemkt ledsen okej? De var i detta rummet din far dog. berättade han.


Jag bara nickade och reste mig upp. Jag gick ut ur rummet med mer tårar än jag haft innan.
 Justin kom ut från Patties rum, han såg mig och gick mot mimed öppna armar.


( Justin's Perspektiv )


Jag såg Rachel utanför rummet hennes mamma dog i. Jag öppnad mina armar och hon sprang in i de.


- Jag är föräldrar lös Justin! viskade hon och grät.


Jag smekte lugnande henne över ryggen. Hon kunde inte sluta gråta. Snart kom Scooter & Laura också. Vi stod och kramades alla 4. Jag började släppa Rachel lite grann men hn verkade inte vilja att jag skule göra det. När vi släppt varandra gick Rachel ut i receptionen. Jag följde efter henne, jag fick syn på papparazzierna. Så jag drog upp hoodiens huva för att dölja min identitet. Jag drog tag i Rachel och vi började springa. När vi kom ut till bilen satt Scooter & Laura redan där. Jag startade bilen och körde ut på motor vägen. När vi kom hem gick scooter & Laura upp och la sig. Jag var också på väg in på mitt rum för att sova. Men Rachel satt på soffan och var djupt inne i sin egen lilla värld.


- Ska du med upp Rachel frågade jag henne försiktigt och log.


- Nej. svarade hon med skakig röst.


Jag kröp ner brevid henne i soffan som hon satt sig i. Jag la ena armen om hennes axlar och kysste henne mjukt. Men hur skulle hon må i fall jag eller Scooter försvann? Jag klarar inte av att se henne så ledsen.Jag smekte hennes arm fram och tillbaka. Jag blev orolig när hennes tårar strömmade ner för hennes kinder igen. Jag kramade om henne och drog en filt om oss. Jag la mig ner på soffan med Rachels huvud på mitt bröst. Jag suckade mjukt och kysste hennes panna.


- Försök att somna. Viskade jag och la båda armarna om henne.

- okej. viskade hon med sin hesa röst.


De tog inte långt tid innan vi båda somnat på soffan.


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Kapitel 18 hörrni.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av IzzaSabby Bieber - 31 maj 2013 07:56

Hej, jag kommer underdagen lägga upp ett nytt kapitel då jag fått en ny dator så att jag kan hantera allt jag skriver. Det kanske dörjer ett par dagar men jag lovar att ett nytt kapitel i veckan minst!!    Puss & kram    Izza admin ;D ...

Av IzzaSabby Bieber - 9 mars 2013 21:14

      bild bild bild!!     Privious: Ja öppnade stalldörrarna och följde stallgången till höloftet.Jag visste att hon skulle vara där , hon hade alltid trivits i stallet ändan sedan barnaben. Jag hörde hennes snyftande långväg . Jag spra...

Av IzzaSabby Bieber - 2 mars 2013 20:45

Privious: Efter frukosten var det bara jag och Rachel vid matbordet.Scooter och Laura hade stuckit till gallerian. - vi måste prata.... ( Rachel's perspektiv ) När Justin sa det han sa stannade jag totalt upp i mina rörelser. Jag vände huv...

Av IzzaSabby Bieber - 1 mars 2013 20:54

Privious: hon smekte mina magrutor och gjorde mig galen. Vi snurrade runt så att jag hamnade över henne. Men vi slutade efter det. vi båda började le... ( Rachel's perspektiv ) Jag vaknade med Justins starka armar som om famnade mig bakifrån. J...

Av IzzaSabby Bieber - 18 februari 2013 21:46

Privious: När jag och Scooter kom in i rummet låg Rachel och Laura tillsammans under samma filt och as garvade. Jag kollade förvånat på där de låg under filten. Jag gjorde en min till Scooter som genast fattade galoppen... ( Rachel's perspektiv ) ...

Ovido - Quiz & Flashcards